Από την 1η Ιανουαρίου 2014 απαγορεύεται η κυκλοφορία, η ταξινόμηση και η μεταβίβαση των λεωφορείων, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2003 από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS).
Αυτό αποφάσισε το Δ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 3283/2012 απόφασή του, απορρίπτοντας την προσφυγή της Πανελλαδικής Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, καθώς και εισαγωγέων και εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Η Ένωση ζητούσε από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο να ακυρωθεί απόφαση του υπουργού Μεταφορών, η οποία αφορούσε τα μεταχειρισμένα οχήματα ορισμένων κατηγοριών (Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3 και Ο4) τα οποία εισήχθησαν μετά τις 11.9.2003 από χώρες της ΕΕ.
Τα οχήματα αυτά θα μπορούν πάντως να κυκλοφορούν στην Ελλάδα εφόσον τοποθετηθεί σε αυτά σύστημα ABS και υπάρχει σχετική βεβαίωση του ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, οι περιορισμοί δικαιολογούνται από λόγους γενικού συμφέροντος, αφού αποβλέπουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό των εισαγωγέων ότι το μέτρο αυτό δεν εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Όπως έκτινε το ΣτΕ, το γεγονός ότι ένα κράτος θεσπίζει λιγότερο αυστηρές προϋποθέσεις κυκλοφορίας των οχημάτων από ότι ένα άλλο δεν σημαίνει ότι παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας.
Τέλος, οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό ότι απειλείται η περιουσία των κατόχων, καθώς οι ιδιοκτήτες μπορούν να εγκαθιστούν σύστημα ABS και να κυκλοφορούν ελεύθερα.
Αυτό αποφάσισε το Δ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 3283/2012 απόφασή του, απορρίπτοντας την προσφυγή της Πανελλαδικής Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, καθώς και εισαγωγέων και εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Η Ένωση ζητούσε από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο να ακυρωθεί απόφαση του υπουργού Μεταφορών, η οποία αφορούσε τα μεταχειρισμένα οχήματα ορισμένων κατηγοριών (Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3 και Ο4) τα οποία εισήχθησαν μετά τις 11.9.2003 από χώρες της ΕΕ.
Τα οχήματα αυτά θα μπορούν πάντως να κυκλοφορούν στην Ελλάδα εφόσον τοποθετηθεί σε αυτά σύστημα ABS και υπάρχει σχετική βεβαίωση του ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, οι περιορισμοί δικαιολογούνται από λόγους γενικού συμφέροντος, αφού αποβλέπουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό των εισαγωγέων ότι το μέτρο αυτό δεν εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Όπως έκτινε το ΣτΕ, το γεγονός ότι ένα κράτος θεσπίζει λιγότερο αυστηρές προϋποθέσεις κυκλοφορίας των οχημάτων από ότι ένα άλλο δεν σημαίνει ότι παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας.
Τέλος, οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό ότι απειλείται η περιουσία των κατόχων, καθώς οι ιδιοκτήτες μπορούν να εγκαθιστούν σύστημα ABS και να κυκλοφορούν ελεύθερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου