Ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης
Τις αλλαγές στο νομοσχέδιο, παρουσίασε χθες ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης στο υπουργικό συμβούλιο λαμβάνοντας ομόφωνη έγκριση.
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου μάλιστα, τα κόμιστρα των ταξί θα μειωθούν κατά 20% με υπουργική απόφαση.
Παράλληλα, με το ίδιο νομοσχέδιο περιορίζεται κατά 1,5 χρόνο η μεταβατική περίοδος για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα και έτσι η αγορά φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. απελευθερώνεται πλήρως από την 1η Ιανουαρίου του 2012.
Αναλυτικά οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι:
Τις αλλαγές στο νομοσχέδιο, παρουσίασε χθες ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης στο υπουργικό συμβούλιο λαμβάνοντας ομόφωνη έγκριση.
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου μάλιστα, τα κόμιστρα των ταξί θα μειωθούν κατά 20% με υπουργική απόφαση.
Παράλληλα, με το ίδιο νομοσχέδιο περιορίζεται κατά 1,5 χρόνο η μεταβατική περίοδος για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα και έτσι η αγορά φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. απελευθερώνεται πλήρως από την 1η Ιανουαρίου του 2012.
Αναλυτικά οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι:
- Η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί, φορτηγού ή βυτιοφόρου και σε φυσικά πρόσωπα.
- Τα φυσικά πρόσωπα θα έχουν δικαίωμα απόκτησης μιας άδειας ενώ οι εταιρείες έως δέκα. Για κάθε εταιρεία, η οποία θα ζητήσει πρόσθετες άδειες, θα πρέπει να προηγηθεί σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
- Η κατακόρυφη πτώση του παραβόλου για την έκδοση νέας άδειας, το οποίο θα καθοριστεί έως τα 5.000 ευρώ για συμβατικά ή προμισθωμένα ταξί, φορτηγά και βυτιοφόρα και 2.000 ευρώ για τα μοτο-ταξί. (Στο προσχέδιο κυμαινόταν 15.000-40.000 ευρώ).
- Η δυνατότητα στα παιδιά αυτοκινητιστών που ήταν εν ενεργεία στις 2 Ιουλίου 2011 να μπορούν να αποκτήσουν αδαπάνως άδεια ταξί στην περίπτωση που θέλουν να ασκήσουν το επάγγελμα. Πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και στα φορτηγά.
- Τα φορτηγά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: κοινού και ειδικού φόρτου (φορτηγά και βυτία), ενώ δίνεται η δυνατότητα μετατροπής της άδειας από τον έναν τύπο στον άλλον.
- Το φορολογικό καθεστώς θα ρυθμιστεί στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, ενώ ισχύουν τα φορολογικά κίνητρα για την ανανέωση οχήματος και την απόσβεση όσων αγόρασαν άδεια την τελευταία δεκαετία.
- Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή, η οποία θα συναποτελείται από το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και το Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
- Για το διάστημα αυτό, ο μέγιστος αριθμός που θα μπορεί να εκδοθεί θα είναι 8.000- 10.000 πανελλαδικά.
- Ο αριθμός των νέων αδειών το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νόμου θα αντιστοιχεί στο 30% των υφισταμένων, οι οποίες σήμερα είναι 28.500. Για το διάστημα αυτό, ο μέγιστος αριθμός που θα μπορεί να εκδοθεί θα είναι 8.000- 10.000 πανελλαδικά.
- Προτεραιότητα θα δοθεί στους μακροχρόνια ανέργους, οι οποίοι δεν επιδοτούνται πλέον και έχουν εισόδημα έως 8.000 ευρώ.Η ρύθμιση αυτή ωστόσο τελεί υπό την αίρεση της τρόικας καθώς, αν θεωρηθεί μη συμβατή, θα αφαιρεθεί, σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου