Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Ρέππας: «Μάχη» με την τρόικα ...δεν κάνουμε πίσω


       «Μάχη» με την τρόικα έδωσε η κυβέρνηση για να εξασφαλίσει τη μεταβατική περίοδο των τριών ετών έως ότου απελευθερωθεί η έκδοση αδειών των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, είπε ο Δημήτρης Ρέππας παρουσιάζοντας το σχετικό νομοσχέδιο.
      O υπουργός Υποδομών κάλεσε τον κλάδο «να αντιληφθεί τις υποχρεώσεις του έναντι της κοινωνίας, αλλά και να μελετήσει το νομοσχέδιο, το οποίο είναι προς όφελός του».
       Σχετικά με τις ελλείψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ο κ. Ρέππας συνέστησε ψυχραιμία και υπενθύμισε, πως οι εταιρίες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.      Πρόσθεσε επίσης, ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης.
      Σε ό,τι αφορά το θέμα του διαλόγου με τους μεταφορείς, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι έγινε εμπεριστατωμένος διάλογος με συγκλίσεις και διαφωνίες, ακολούθησε διαπραγμάτευση με το μηχανισμό στήριξης και το υπουργείο κατέληξε στην τελική μορφή του νομοσχεδίου.
    Πέρα από το θέμα της άδειας, η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1η Ιανουαρίου 2011, 35% από την 1η Ιανουαρίου 2012 και 35% από την 1η Ιανουαρίου 2013 και τελικά μηδενίζεται.
    Για πρώτη φορά, καθορίζεται το ύψος της αδείας ενός φορτηγού. Συγκεκριμένα, για τον πρώτο τόννο η εισφορά είναι 10.000 ευρώ, από 2-7 τόννους 2.000 ο κάθε τόννος και από 7-40 τόννους, 1.500 ευρώ ο τόννος, γεγονός που σημαίνει ότι για ένα φορτηγό 40 τόννων, η συνολικά αξία είναι 71.400 ευρώ.

    Αντίστοιχα, για ένα βυτιοφόρο 40 τόννων η αξία της άδειας ανέρχεται στα 102.000 ευρώ.
    Ο κ. Ρέππας απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε, ότι η αξία των αδειών που υπάρχουν σήμερα θα μπορεί να κατατεθεί ως κεφάλαιο στην εταιρεία που θα δημιουργηθεί.
   Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται, ειδική ρήτρα για την ασφάλιση των εμπορευμάτων σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη με υπαιτιότητα του μεταφορέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: