Μετά την επιστροφή και της τρίτης διερευνητικής εντολής στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο κ. Παπούλιας αναλαμβάνει πλέον την ευθύνη -βάσει του Συντάγματος- να καλέσει όλους τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων σε σύσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο.
Στόχος της σύσκεψης είναι να εξεταστεί κατά πόσο μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση που να έχει την εμπιστοσύνη της Βουλής.
Η διαδικασία αυτή δεν προβλέπεται ρητώς πόσο διαρκεί, όμως συνταγματολόγοι λένε ότι η διαβούλευση αυτή μπορεί να διαρκέσει «εύλογο χρόνο» τον οποίο προσδιορίζουν ώς δύο ημέρες το πολύ. Επίσης, στο Σύνταγμα δεν γίνεται αναφορά στο πώς θα δει ο Πρόεδρος τους πολιτικούς αρχηγούς, αν δηλαδή θα τους δει όλους μαζί ή αρχικά κατ' ιδίαν ορισμένους.
Η διαδικασία αυτή δεν προβλέπεται ρητώς πόσο διαρκεί, όμως συνταγματολόγοι λένε ότι η διαβούλευση αυτή μπορεί να διαρκέσει «εύλογο χρόνο» τον οποίο προσδιορίζουν ώς δύο ημέρες το πολύ. Επίσης, στο Σύνταγμα δεν γίνεται αναφορά στο πώς θα δει ο Πρόεδρος τους πολιτικούς αρχηγούς, αν δηλαδή θα τους δει όλους μαζί ή αρχικά κατ' ιδίαν ορισμένους.
Σε περίπτωση νέας αποτυχίας, ο Πρόεδρος αναθέτει στον πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του Αρείου Πάγου ή του Ελεγκτικού Συνεδρίου το σχηματισμό (υπηρεσιακής) κυβέρνησης, όσο το δυνατόν ευρύτερης αποδοχής για να διενεργήσει εκλογές και διαλύει τη Βουλή.
Ανεξάρτητα από τη δυνατότητα σχηματισμού κυβέρνησης, στις 17 Μαΐου θα πρέπει να συγκληθεί η Βουλή που προέκυψε από τις εκλογές της 6ης Μαΐου, όπως ορίζει το Προεδρικό Διάταγμα για «τη διάλυση της Βουλής, την προκήρυξη εκλογών και τη σύγκληση της νέας Βουλής» που υπογράφηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια και θυροκολλήθηκε στις 11 Απριλίου 2012.
Με βάση την εκλογική νομοθεσία, αν γίνουν βουλευτικές εκλογές μέσα σε διάστημα μικρότερο των 18 μηνών από τις προηγούμενες, δεν απαιτείται σταυρός προτίμησης για τους υποψήφιους βουλευτές.
Το Σύνταγμα ορίζει ότι αν διεξαχθούν εκλογές μετά τον Μάιο, τότε πρέπει να διενεργηθούν με βάση την τελευταία απογραφή, δηλαδή εκείνη που έγινε μόλις ένα χρόνο πριν (Μάιος 2011), τα αποτελέσματα της οποίας πρέπει να έχουν δημοσιευθεί μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Ακόμα όμως και αν δεν δημοσιευθούν, το Σύνταγμα προβλέπει ρητά ότι μετά την πάροδο ενός έτους από την τελευταία ημέρα διεξαγωγής της απογραφής (24 Μαΐου 2011) τα αποτελέσματα θεωρούνται δημοσιευμένα.
Το Σύνταγμα ορίζει ότι αν διεξαχθούν εκλογές μετά τον Μάιο, τότε πρέπει να διενεργηθούν με βάση την τελευταία απογραφή, δηλαδή εκείνη που έγινε μόλις ένα χρόνο πριν (Μάιος 2011), τα αποτελέσματα της οποίας πρέπει να έχουν δημοσιευθεί μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Ακόμα όμως και αν δεν δημοσιευθούν, το Σύνταγμα προβλέπει ρητά ότι μετά την πάροδο ενός έτους από την τελευταία ημέρα διεξαγωγής της απογραφής (24 Μαΐου 2011) τα αποτελέσματα θεωρούνται δημοσιευμένα.
Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν δεν υπάρχουν επεξεργασμένα, έτοιμα προς δημοσίευση, υπάρχει ζήτημα παράβασης καθήκοντος για την αρμόδια Αρχή που διενήργησε την απογραφή του πληθυσμού.
Έτσι, ανοίγουν θέματα προσφυγών μετά τις νέες εκλογές στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) που θα δικαιώσει όσους επιλαχόντες βουλευτές προσφύγουν, αλλάζοντας έτσι το «χρώμα» τουλάχιστον 10 εδρών. Και αυτό καθώς, όπως εκτιμάται, τα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής θα οδηγήσουν σε ανακατανομή των εδρών που αντιστοιχούν στις εκλογικές περιφέρειες, εφόσον υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στον πληθυσμό και την κατανομή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου