Σύνοδος των Πρυτάνεων στο Ναύπλιο
Οι πρυτάνεις, κατά τη σύνοδό τους στο Ναύπλιο, μετέφεραν στην παριστάμενη υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου τις προτάσεις τους για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι πρυτάνεις παραμένουν αντίθετοι ως προς τις προτάσεις του υπουργείου για τα Συμβούλια Διοίκησης που το υπουργείο προτείνει να περιλαμβάνουν και εξωπανεπιστημιακούς, καθώς και για την επιλογή του πρύτανη από πρόσωπα προερχόμενα ακόμη και από ιδρύματα του εξωτερικού.
Για το θέμα του ασύλου, η Σύνοδος αποφάσισε τη δημιουργία επιτροπής διαχείρισης κρίσεων και το εκάστοτε προεδρείο, της Συνόδου, θα υποστηρίζει το όποιο πανεπιστήμιο αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Ακόμα, οι πρυτάνεις μετέφεραν στην υπουργό, την αγωνία τους για την ελλιπή, όπως είπαν, χρηματοδότηση των ιδρυμάτων. Η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε ότι τιμά την πανεπιστημιακή κοινότητα και τα ελληνικά ιδρύματα, το έργο των οποίων προβάλει σε κάθε ευκαιρία εντός ή εκτός Ελλάδας.
Κατά την κ. Διαμαντοπούλου, η οποία μίλησε στη σύνοδο, ο διάλογος για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση «έχει αναδείξει πολλά σημεία συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου και της πανεπιστημιακής κοινότητας».
Σύμφωνα με το υπουργείο τα σημεία στα οποία υπάρχει μερική η ολική συμφωνία είναι δεκατρία και συγκεκριμένα αφορούν :
Κατά την κ. Διαμαντοπούλου, η οποία μίλησε στη σύνοδο, ο διάλογος για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση «έχει αναδείξει πολλά σημεία συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου και της πανεπιστημιακής κοινότητας».
Σύμφωνα με το υπουργείο τα σημεία στα οποία υπάρχει μερική η ολική συμφωνία είναι δεκατρία και συγκεκριμένα αφορούν :
- Τη λειτουργία του Πανεπιστημίου με όρους διαφάνειας, λογοδοσίας, και αξιολόγησης (εσωτερικής και εξωτερικής). Θέσπιση θεσμικών αντίβαρων για έλεγχο και λογοδοσία
- Την ανάδειξη της αριστείας και της καινοτομίας
- Την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
- Τη θεσμοθέτηση περιφερειακών οργάνων για την εκπόνηση σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης
- Τα Πανεπιστήμια να έχουν την πλήρη ευθύνη για τις σπουδές (δομή, τίτλοι, οργάνωση, περιεχόμενο, κλπ) με βασική μονάδα τη Σχολή
- Την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, τη δημιουργία περισσότερων διατμηματικών προγραμμάτων και την ίδρυση μεταπτυχιακών σχολών
- Την πλήρη εφαρμογή του συστήματος πιστωτικών μονάδων (ECTS)
- Τη χρήση δεικτών ποιότητας και αποτελεσματικότητας για ένα ποσοστό της χρηματοδότησης
- Την πλήρη οικονομική διαχείριση από τα ίδια τα ιδρύματα
- Τη θεσμοθέτηση δυνατότητας για την οικονομική αξιοποίηση των κληροδοτημάτων των ΑΕΙ
- Την εξειδίκευση λειτουργικών ιδιαιτεροτήτων μέσω των εσωτερικών κανονισμών
- Μεταβατική περίοδο μέχρι το 2013 για την πλήρη εφαρμογή.
Τα σημεία αυτά «αφορούν δηλαδή σε πτυχία με αξία. Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας» επεσήμανε η κ. Διαμαντοπούλου.