Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

Να μην ξεχάσω... Σκουπίδια στις ακτές

  Εως και 1.000 χρόνια χρειάζονται για να διαλυθούν τα πλαστικά απορρίμματα.
   200 έως 500 χρόνια ο μέσος όρος ζωής για τα κουτάκια από αλουμίνιο.
   8 εκατ. τόνοι αποβλήτων καταλήγουν καθημερινά στους ωκεανούς
     Ο χρόνος ζωής των συνηθέστερων αποβλήτων της θάλασσας ποικίλλει με ορισμένα εξ αυτών, όπως το φελιζόλ, η πολυουρεθάνη ή τα γυάλινα μπουκάλια, να μην εξαφανίζονται ποτέ...

«Αγοράζω Ελληνικά»



          Με στόχο την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ελληνικών νοικοκυριών και την περιφρούρηση της εθνικής παραγωγής, η Συντονιστική Επιτροπή Προωθήσεων Ελληνικής Οικονομίας οργανώνει στις 25 με 28 Νοεμβρίου στον εκθεσιακό χώρο Περιστερίου στην Αθήνα έκθεση ελληνικών προϊόντων με τίτλο «Αγοράζω ελληνικά».
Σκοπός της έκθεσης,είναι να  προβάλλει :
  • Την προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων για να συμβάλλουν στην αύξηση ζήτησης και τις συνακόλουθης αύξησης της παραγωγής τους.
  • Τις επενδύσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων - υπηρεσιών και συνολικά της οικονομίας με σκοπό τη μείωση του κόστους μέσα από την αύξηση της εγχώριας παραγωγής
  • Την ενημέρωση των ξένων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα ώστε να αυξήσουμε την δυναμική των εξαγωγών.
  • Με την προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων αυξάνουμε την ενίσχυσή τους από το αγοραστικό-εμπορικό κοινό και καταπολεμάμε την ψυχολογία φυγής από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της χώρας μας, δημιουργώντας βιώματα εμπιστοσύνης προς αυτά.
  • Θέσπιση εορταστικής ημέρας με θέμα «Αγοράζω Ελληνικά».

Η έκθεση της ''τρόικας''


       Το 30μελές κλιμάκιο εντός της εβδομάδας θα συντάξει επίσης την απολογιστική έκθεση για την πρόοδο στην υλοποίηση του Μνημονίου εν όψει της εκταμίευσης της δεύτερης δόσης του δανείου ύψους εννέα(9) δισ. ευρώ.
    Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το κλιμάκιο διαπίστωσε καταρχάς ότι ο προϋπολογισμός υλοποιείται κανονικά και ότι έχουν εντοπιστεί οι «παγίδες» για τον πιθανό «εκτροχιασμό» σε ορισμένους κρίσιμους τομείς.
     Η έκθεση της τρόικας, που θα σταλεί στην Ε.Ε., στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και βεβαίως στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, συμπεριλαμβάνει σύμφωνα με πληροφορίες «επισημάνσεις» και προτροπές για παραπάνω βήματα της ελληνικής οικονομίας στην κατεύθυνση παρεμβάσεων στον «Καλλικράτη», στην εξυγίανση του ΟΣΕ και στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
      Για το τελευταίο οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης είναι σαφείς. Μέσα στο φθινόπωρο θα έχει κατατεθεί και ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο με ρυθμίσεις για όλα τα «κλειστά επαγγέλματα».
      Πάντως, στην έκθεση θα υπάρχουν επίσης «αστερίσκοι» για τους δημοσιονομικούς κινδύνους (ως προς τα έσοδα κυρίως), για τις ΔΕΚΟ, τα νοσοκομεία, τις προμήθειες γενικά του Δημοσίου και τη φοροδιαφυγή.

Το 1 δισ. ευρώ αγγίζει η φοροδιαφυγή από τα σκάφη αναψυχής


     Στο ύψος του ενός δισ. ευρώ ανέρχεται το σύνολο της φοροδιαφυγής και της δασμοδιαφυγής μόνο από τα σκάφη αναψυχής, σύμφωνα με έρευνα που διεξάγει ειδικό συνεργείο του ΣΔΟΕ που αποτελείται από έμπειρους υπαλλήλους.
Όπως διαπιστώθηκε, μάλιστα, 3.000 παράκτιες εταιρείες ιδρύθηκαν με αποκλειστικό σκοπό την προνομιακή φορολογική μεταχείριση των σκαφών που φέρονται ως περιουσιακά τους στοιχεία.
Ενδεικτικές είναι μερικές από τις άκρως εξόφθαλμες περιπτώσεις που «φιλοξενούνται» στους πίνακες του ΣΔΟΕ:
         -Μισθωτός με 86.806 ευρώ εισόδημα το 2008 κατέχει «παράκτιο» σκάφος μήκους 58,2 μέτρων.
      -Μισθωτός με 38.255 ευρώ εισόδημα το 2009 δηλώνει «αντιπρόσωπος» παράκτιας εταιρείας στην οποία ανήκει σκάφος μήκους 54,5 μέτρων.
 -Δικηγόρος με 21.009 ευρώ εισόδημα το 2009 «αντιπροσωπεύει» παράκτιο σκάφος μήκους 23,9 μέτρων.
           -Συνταξιούχος που δεν έχει υποβάλει φορολογική δήλωση για τις χρήσεις 2007 και 2008 διαθέτει «επαγγελματικό» σκάφος μήκους 34,2 μέτρων.

Μειωμένο το κύμα εξόδου των αδειούχων του Αυγούστου


       Προς τους τόπους των διακοπών τους αναχωρούν σταδιακά οι πρώτοι αδειούχοι του Αυγούστου, αν και η κίνηση στις εθνικές οδούς και τα λιμάνια σε σχέση με πέρυσι παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα.
Η οικονομική κρίση, η ακριβή βενζίνης και οι ελλείψεις σε καύσιμα λόγω της απεργίας των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ είχαν ως αποτέλεσμα η κίνηση στις δύο εθνικές οδούς να είναι αισθητά μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.

«Θα απελευθερωθεί...και το επάγγελμα του πρωθυπουργού»

O γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κ. Τασούλας

Θα γίνει πρωθυπουργός ο κ. Ευ. Βενιζέλος; Το θέμα απασχόλησε συνεδρίαση της υποεπιτροπής της Βουλής για τους εξοπλισμούς. Καθώς ο υπουργός Αμυνας εισήλθε στην αίθουσα άκουσε τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κ. Τασούλα να τον υποδέχεται με ένα ευχάριστο νέο:
   «Κύριε Βενιζέλο, θέλω να σας πω ότι θα γίνετε πρωθυπουργός».      «Μπα, πώς έτσι;» ρώτησε δήθεν αδιάφορα ο κ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα ήταν φανερό από το διαπεραστικό βλέμμα του ότι η περιέργειά του είχε αυξηθεί ακαριαία. «Ακουσα ότι απελευθερώνονται τα κλειστά επαγγέλματα και προτίθεμαι να καταθέσω τροπολογία για να απελευθερωθεί και το επάγγελμα του πρωθυπουργού» εξήγησε ο κ. Τασούλας.
    «Πρέπει επιτέλους να πάψει να μονοπωλείται από γιους και ανιψιούς πρωθυπουργών» συμπλήρωσε με ρητορική θέρμη κάνοντας τους πάντες να ξεσπάσουν στα γέλια.

ΑΠΟ : BHMAτοδότηs ,Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΕΧΕΙ...''ΣΠΑΣΕΙ'' Η ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ- ΣΑΜΑΡΙΚΟΙ: «Ας μιλήσει επιτέλους ο Καραμανλής»

Ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κ.Καραμανλής


         Η επιμονή του κ. Καραμανλή να παραμένει σιωπηλός αυξάνει τον -εκνευρισμό- σε βουλευτές και στελέχη της ΝΔ, πολλοί εκ των οποίων καλούν πλέον σχεδόν ευθέως τον πρώην πρωθυπουργό να τοποθετηθεί δημοσίως.
      «Οφείλει να βγει και να μιλήσει» τονίζουν και σημειώνουν με ένταση ότι επιβάλλεται να «σπάσει τη σιωπή του».
Υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί ο κ. Σαμαράς να συνεχίσει να υπερασπίζεται τις κυβερνήσεις του κ. Καραμανλή από τη στιγμή που παρατηρείται αναβλητικότητα και δεν το πράττει ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός.

Τι αλλάζει στο Ασφαλιστικό των ''Ενστόλων''




       Αυξάνεται ως δέκα χρόνια η παραμονή στο στράτευμα, ενώ καθιερώνεται η διπλή επετηρίδα για τους αξιωματικούς.
       Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή προβλέπεται ότι οι ένστολοι, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν, θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει 35 έτη υποχρεωτικής παραμονής στην υπηρεσία.
  * Σύνταξη στα 60 έπειτα απο 40 χρόνια υπηρεσίας- (35 χρόνια πραγματικά και 5 χρόνια πλασματικά) - απο 1.1.2015.
  * Δεν θίγονται απο τις νέες ρυθμίσεις οσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εως το τέλος του 2010.
  * Αύξηση του χρόνου πραγματικής υπηρεσίας όπως :
       α) κατά 1,5 έτος, εως τις 31.12.2011
       β) κατά 3 έτη,      εως τις 31.12.2012
       γ) κατά 4,5 έτη,   εως τις 31.12.2013
       δ) κατά 6 έτη,      εως τις 31.12.2014 
  * Η καταβολή της σύνταξης θα αρχίζει να καταβάλεται στό 65ο έτος της ηλικίας, αν κάποιος αποχωρήσει εκουσίως.
  * Για τους Ιπτάμενους και άλλες Ειδικές κατηγορίες, αυξάνονται τα χρόνια -πραγματικής υπηρεσίας- απο 18έτη σε 25έτη.

Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Με βυτιοφόρα του Στρατού και ιδιωτικά ανεφοδιάζεται η αγορά


     Ξεκίνησε από το πρωί ο ανεφοδιασμός της αγοράς με καύσιμα.
    Στρατιωτικά, αλλά και ιδιωτικά βυτιοφόρα εφοδιάζονται από τα ξημερώματα από τα διυλιστήρια, συνοδευόμενα από περιπολικά της αστυνομίας και στρατιωτικά τζιπ, και μεταφέρουν καύσιμα σε κρίσιμους τομείς, όπως αεροδρόμια, πλοία και νοσοκομεία.
Κατ’ εφαρμογή της χθεσινής απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες από την απόφαση των μεταφορέων να συνεχίσουν την απεργία τους, τα ιδιωτικά βυτιοφόρα και τα οχήματα των εταιρειών πετρελαιοειδών εργάζονται επί 24ώρου βάσεως ώστε να καλύψουν όσο το δυνατόν ταχύτερα τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα.
    Παράλληλα, συνεχίζεται η επίδοση των πράξεων επίταξης των οχημάτων και των φύλλων πορείας προς τους ιδιοκτήτες από την αστυνομία, στο πλαίσιο εφαρμογής της κυβερνητικής απόφασης για πολιτική επιστράτευση.Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί ιδιοκτήτες αρνούνται να παραλάβουν τα φύλλα πορείας, τα οποία -σε αυτή την περίπτωση- θυροκολλούνται.
Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να εφαρμόσει την πολιτική επιστράτευση των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων, την οποία αποφάσισε το βράδυ της Τετάρτης.

«Θύμα» των απεργιών - Ο τουρισμός




     Το πρώτο «θύμα» των απεργιών των ιδιοκτητών  φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ κατέστη ο τουρισμός και μάλιστα λίγες ώρες προτού ξεκινήσει η μεγάλη έξοδος των διακοπών του Αυγούστου,για μεγάλα προβλήματα κάνουν λόγο οι ξενοδόχοι.
     Χθες χιλιάδες τουρίστες βρέθηκαν εγκλωβισμένοι , καθώς ελλείψει καυσίμων τα περισσότερα οχήματα ήταν ακινητοποιημένα.    
     Την ίδια στιγμή,παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι αν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δεν ξαναπιάσουν το τιμόνι, τα προβλήματα θα διογκωθούν από την ερχόμενη εβδομάδα. Ηδη παρουσιάστηκαν οι πρώτες ελλείψεις στις κεντρικές αγορές.

''Πατριαρχική λειτουργία στην Παναγία Σουμελά ''

Τοιχογραφία στη Μονή Σουμελά

Παναγία Σουμελά
  'Ενα ατέλειωτο καραβάνι προσκυνητών αναμένεται να «κατακλύσει» τις επόμενες 15 ημέρες την Τραπεζούντα στη Τουρκία  προκειμένου να συμμετάσχουν στην πρώτη Πατριαρχική λειτουργία στην Παναγία Σουμελά προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου , του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνα από το Πατριαρχείο Ρωσίας και του Μητροπολίτη Δράμας κ. Παύλου από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Πτήσεις τσάρτερ αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο της Τραπεζούντας, την κοντινότερη πόλη προς την Παναγία Σουμελά που διαθέτει αεροδρόμιο.



Με «Ορέστη» στην Επίδαυρο



           Με τον «Ορέστη» του Ευριπίδη από το Εθνικό Θέατρο συνεχίζεται το Φεστιβάλ Επιδαύρου σήμερα Σάββατο.
       Στο ρόλο του Ορέστη εμφανίζεται ο Νίκος Κουρής και της Ηλέκτρας η Στεφανία Γουλιώτηενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Χουβαρδάς.
       Απομυθοποιώντας τους θεούς και χλευάζοντας τους δημαγωγούς, ο «τραγικότερος των τραγικών» Ευριπίδης προσεγγίζει τη μητροκτονία στον Ορέστη  με όρους ψυχολογικού δράματος και έμφαση στην πλοκή και στην περιπέτεια.

Το πόρισμα της Τρόικα... θα καθορίσει τον ανασχηματισμό


         Το πόρισμα που αναμένεται να συντάξει η τρόικα σε σχέση με την πρόοδο και την εφαρμογή του Μνημονίου ανα υπουργείο θα καθορίσει εν πολλοίς και τον κυβερνητικό ανασχηματισμό.
        Oι μαύρες τρύπες που θα εντοπίσουν οι ελεγκτές στα υπουργεία θεωρείται σίγουρο ότι θα επηρεάσουν και τις αποφάσεις του Πρωθυπουργού για αλλαγές ή διορθώσεις που απαιτούνται στο κυβερνητικό σχήμα.
        Το πόρισμα που θα αρχίσουν να συντάσσουν μέσα στο Σαββατοκύριακο οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στο γενικότερο πνεύμα αναμένεται ''θετικό ''για την πορεία εφαρμογής του Μνημονίου.
        Ωστόσο θα αποτυπώνονται όμως οι ''αδυναμίες''  που εμφανίζονται σε ορισμένα υπουργεία καθώς και οι ''επιδόσεις'' των υπουργών που εφαρμόζουν συγκεκριμένα προγράμματα.
        Το ζητούμενο είναι εάν ο Πρωθυπουργός θα επιλέξει έναν ριζικό ''ανασχηματισμό'' ή θα κάνει απλώς κάποιες ''διορθωτικές κινήσεις'' οι οποίες θα θεωρηθούν επιβεβλημένες λόγω και της συμμετοχής ορισμένων υφυπουργών, ίσως και υπουργών, στα αυτοδιοικητικά ψηφοδέλτια.

Στα άκρα η σύγκρουση μετά την επίταξη φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ.



       Στα άκρα οδηγείται πλέον η κόντρα κυβέρνησης-ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. ύστερα από τη χθεσινή απόφαση της γενικής συνέλευσης να εμμείνουν σε επ’ αόριστον συνέχιση της απεργίας.
       Η κυβέρνηση διαμηνύει οτι  «η επίταξη των φορτηγών θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας  με ό,τι αυτό συνεπάγεται» , ενώ κυβερνητικοί κύκλοι κάνουν λόγο για ταχύτατες διαδικασίες κυρώσεων τόσο σε ποινικό επίπεδο (διαδικασία αυτοφώρου σε όσους δεν αποδέχονται την κλήτευση και ποινικές διώξεις) όσο και σε διοικητικές κυρώσεις, οι οποίες φτάνουν και στην αφαίρεση της άδειας για όσους από τους επιταγμένους μεταφορείς δεν πειθαρχήσουν.
       Οι ίδιοι οι μεταφορείς, πάντως, πολλοί εκ των οποίων έχουν λάβει τα φύλλα επίταξης, δηλώνουν αποφασισμένοι να μην πειθαρχήσουν: «Ηδη από χθες ο κόσμος έχει αρχίσει να σκίζει τα φύλλα πορείας. Χθες στο σωματείο, όποιος ερχόταν το έσκιζε μπροστά μου» λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Δ.Χ., Γιώργος Τσάμος.
        Ο ίδιος αναφερόμενος στην απόφαση για συνέχιση της απεργίας σημειώνει: «Δεν πήραμε και τίποτα. Η βάση έχει δίκιο. Είχαμε προειδοποιήσει ότι αυτός ο κλάδος δύσκολα μαζεύεται»...

Γ.Παπανδρέου : Ομιλία στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κρητών

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου


     «Σήμερα καλούμαστε, και αυτό κάνει η κυβέρνηση, να κάνουμε την επανάσταση του αυτονόητου», τόνισε την Παρασκευή από το βήμα του Παγκοσμίου Συνεδρίου Κρητών που γίνεται στον Άγιο Νικόλαο, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου.
       Ο πρωθυπουργός περιέγραψε τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να βγει η χώρα από την κρίση, αλλά και τα μέτρα που λαμβάνονται σε όλα τα επίπεδα στην προσπάθεια για διαφάνεια σε όλους τους τομείς. Παράλληλα κάλεσε τους απόδημους Κρήτες να στείλουν το μήνυμα ότι η Ελλάδα μπορεί και αναφέρθηκε στις προσπάθειες της κυβέρνησης ώστε η Κρήτη να γίνει μια πρότυπη περιφέρεια.

        Ο κ. Παπανδρέου άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση, μίλησε για έλλειψη διαφάνειας και ατιμωρησία, που όπως είπε έφεραν την Ελλάδα στο χείλος της χρεοκοπίας:     «Βρεθήκαμε να παλεύουμε κυριολεκτικά για τη σωτηρία μας. Να αμυνόμαστε απέναντι σε κερδοσκοπικές επιθέσεις, οικονομικά συμφέροντα που στοιχημάτιζαν καθημερινά στην κατάρρευση της χώρας».
       Επισήμανε όμως ότι ήρθε η ώρα κάτι να αλλάξει, να κάνουμε μια επανάσταση. «Την ονομάζω την επανάσταση του αυτονόητου» τόνισε.

Δ.Ρέππας : ''Εξαντλήσαμε κάθε όριο καλής πίστης''

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας

       Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, μετά την απόφαση των μεταφορέων για συνέχιση της απεργίας τους, παρά την πολιτική επίταξη, και τη συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής Επιτροπής, δήλωσε:
      «Η Ελλάδα για να πάει μπροστά έχει ανάγκη από ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, όπως αυτή που αφορά στο άνοιγμα της αγοράς των μεταφορών. Η μεταρρύθμιση αυτή είναι απαραίτητη για την ελληνική κοινωνία και θα προχωρήσει οπωσδήποτε. Από την πρώτη στιγμή επιδιώξαμε ουσιαστικό διάλογο με τους ιδιοκτήτες μεταφορείς που έχουν λάβει άδεια από το κράτος, προκειμένου να εκτελούν μια δημόσια υπηρεσία. Διατυπώσαμε ουσιαστικές και θετικές προτάσεις.
    Εξαντλήσαμε κάθε όριο καλής πίστης.
    Εξαντλήσαμε κάθε δυνατότητα, προκειμένου να συμφωνήσουμε στο πως θα πάμε σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα.
     Μεταξύ των άλλων διατυπώσαμε προτάσεις για φορολογικές ρυθμίσεις με τις οποίες θα πετύχουμε την απόσβεση της αξίας των αδειών που κατέχουν οι ιδιοκτήτες.

     Διατυπώσαμε προτάσεις για αναπτυξιακά κίνητρα και επιδοτήσεις, που θα συμβάλουν στην ομαλή ένταξη των μεταφορέων επαγγελματιών σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα.    Διατυπώσαμε ακόμη και την πρόταση να χορηγήσουμε δωρεάν μία ακόμη άδεια.
     Συναντήσαμε όμως δυστυχώς την άρνηση και μόνο, με πολλά υβριστικά συνθήματα. Η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη.  

     Η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη. Η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει. Και αυτοί που έχουν τεράστια ευθύνη απέναντι στην κοινωνία και το ελληνικό κράτος ας την αναλάβουν έστω και αυτήν τη στιγμή. Αλλιώς, είναι και παραμένουν οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για τη συνέχεια».